8 טיפים למניעת תגובה אלרגית ממוצרי איפור

נשים רבות שפיתחו בעבר רגישות למרכיב מסוים במוצר, ממהרות להחליף את מגירת האיפור במוצרי איפור היפו אלרגניים. לפני שאת ממהרת להחליף את שלך, קראי 8 טיפים למניעת תגובות אלרגיות ממוצרי איפור.

אם הרגשת אי פעם, לאחר מריחת קרם פנים חדש או מייק אפ של חברה מובילה, עקצוצים, גרודים, צריבה או ראית אדמומיות באזור הפנים – מסתבר שהתברכת בעור רגיש.

חשוב להבהיר שכל התופעות האלרגיות האלה, הן תגובות אלרגניות למרכיב ספציפי שנמצא במוצר שבו השתמשת, ולא למוצר באופן גורף.
יש אנשים שאלרגיים למייק אפ של חברה אחת, אבל מסתדרים נהדר עם מייק אפ של חברה אחרת.

כל מרכיב במוצר יכול לגרום לאלרגיה ולרגישות בעור, והתגובה משתנה מאדם לאדם.
יחד עם זאת, ישנם חומרים נפוצים שכן עשויים לגרום לרגישות או לאלרגיה. במידה ויש לך עור רגיש, תוכלי לזהות אותם ברשימת הרכיבים שמופיעה על אריזת המוצר ולהימנע מלקנות מוצרים שמכילים את הרכיבים האלה.

רכיבים בתמרוקים שמעוררים תגובות אלרגניות:

1. פארבנים- פארבן הינו חומר משמר שבו משתמשים ברוב מוצרי האיפור שישנם היום בשוק. חומרי האיפור שבהם אנו משתמשות מכילים נוזלים (כמו מים ושמנים), מסנן הגנה, חלבונים, סוכרים ועוד.השימוש בפארבנים נעשה בכדי לשמור על עמידות המוצר, וכדי למנוע התפתחות של חיידקים. בשנים האחרונות חקרו וגילו ששימוש ממושך בתכשיר שמכיל פארבן עלול לגרום לנזק מצטבר לגוף, ולכן החלו לייצר מוצרים קוסמטיים שאינם שמכילים פארבנים.החומרים החדשים אומנם נטולי פארבן, אך יש להם תחליף אחר לשמירה על המוצר כדי שלא יתפתחו בו חיידקים.

2.מרכיבי בישום- לכל מוצר שבו אנו משתמשות יש את הריח הייחודי לו. דוגמא למוצרים בעליי ריח דומיננטי, הם הגלוסים והשפתונים בעלי הריחות המתוקים והחמצמצים. אנשים שרגישים לבישום יתקשו להשתמש במוצרים מבושמים אלו, מכיון שמיד תתפתח אצלם תגובה אלרגית.

מה הם מוצרים היפו-אלרגניים ?

נשים רבות שפיתחו בעבר רגישות למרכיב מסוים במוצר, ממהרות להחליף את מגירת האיפור המלאה שלהן במוצרי איפור שנחשבים כהיפו אלרגניים.

מוצר שהוכח כהיפו אלרגני הוא מוצר שמרכיביו נבדקו והוכח שאינם גורמים להתפתחות אלרגיה בלפחות 99% מאוכלוסיה שעליה נוסו המרכיבים.
המשמעות היא, שעדיין קיים 1% מהאוכלוסיה שישתמש במוצר ושיתכן ויפתח תגובה אלרגית לאחד מרכיביו.

 8 טיפים למניעה תגובות אלרגיות ממוצרי איפור

1. הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת לך כשאת את קונה מוצר חדש, הוא לבדוק שמשרד הבריאות אישר אותו. על כל מוצר איפור או תכשיר קוסמטי צריך להיות אישור של משרד הבריאות של ישראל, ומדבקה בעברית שמסבירה על אופי השימוש בו והמרכיבים.

2. במידה ויש לך עיניים רגישות או שיש לך נטייה לפתח דלקות או אלרגיות, חשוב שתקפידי על הגנייה וסטריליות.

3. לעולם את תנסי טסטר של מסקרה בחנות, את אף פעם לא תוכלי לדעת מי השתמשה בה לפניך.

4. במידה וגילית שיש לך דלקת בעיניים (מספיק אפילו באחת מהעיניים), היפרדי מהמסקרה שלך וקני חדשה. התחילי להשתמש בה רק כאשר רופא העיניים בדק אותך, ואישר לך שהדלקת עברה.

5. טיפ לשמירת הגניית המסקרה: אפשר לקנות היום בכל חנות איפור) ביוטי קר, mac, wow), מברשות מסקרה חד פעמיות. הכניסי את המברשת פעם אחת למיכל המסקרה, והשתמשי בכמות לעין אחת או לשתיהן. בצורה הזו, במידה ויש לך חשש לדלקת, תוכלי לשמור את המסקרה גם אחרי שהדלקת תחלוף ללא חשש שהמסקרה נגועה ומדבקת.

6. דרך נוספת ודיי נפוצה להעברת חיידקים היא שימוש בטסטר של שפתונים. אף פעם אל תיקחי את הסיכון והשתמשי בטסטר של שפתון או גלוס בחנות, לעולם לא תדעי מי השתמשה בו קודם. הרפס היא מחלה נפוצה מאוד בימינו, וברגע שנדבקת…זו מתנה לכל החיים.

7. אם אינך רוצה לקחת סיכון בהדבקות של מחלות או דלקות ממוצרי איפור שונים, הציבי לעצמך כלל שמוצרי האיפור שבהם את משתמשת הם רק שלך, לא בחנות ולא של חברות.

8. במידה ומאפרת מקצועית מאפרת אותך, ואת חוששת מרגישות או מדלקות, התייעצי איתה לגבי הנושא, ואין לי ספק שהיא תוכל להרגיע אותך ולמצוא פתרון.

 

שתפו...

תגובות

השאירי תגובה